Zodra je eenmaal door hebt hoe een arcade joystick werkt, wordt het een vrij simpel verhaal. Je kunt een joystick zien als vier afzonderlijke knoppen (normally open). Je kunt ze dus zowel qua aansluitingen als in je Arduino sketch op deze manier behandelen. Als je de joystick omhoog beweegt, wordt er beneden een circuit gesloten. Hier een filmpje:
Handige links:
https://www.iprototype.nl/products/components/buttons-switches/arcade-joystick
Dit is de versie die ik heb gekocht. Maar ik vermoed dat alle arcade-modellen op deze manier werken.
http://forum.arduino.cc/index.php?topic=11540.0
Hier vind je een duidelijke breadboard foto
http://arduino.cc/en/Tutorial/Button
Hier vind je een aansluitschema en de sketch die je nodig hebt. Hij maakt gebruik van pin 13 om een LEDje te laten branden. De meeste Arduino’s hebben dit LEDje, zo niet dan zul je er eentje moeten aansluiten (inclusief 220 ohm weerstandje als die er ook nog niet bij zit, anders sloop je je LEDje binnen de kortste keren).
0